Kuodžio replikos apie santuokas su dviračiais sukėlė šaršalą

Seimo nariui konservatoriui Raimondui Kuodžiui pareiškus, kad svarstant partnerystės tarp tos pačios lyties porų klausimą būtina numatyti saugiklius, užtikrinančius, jog santuokos nebūtų galima sudaryti „su dviračiais ar gyvūnais“, kilo pasipiktinimas, kad politikas sugretina LGBTQ+ asmenis su negyvais daiktais ir gyvūnais.

Raimondas Kuodis | Olgos Posaškovos/lrs.lt nuotr. 


jarmo.net 

redakcija@jarmo.net

LRT pasiteiravus, ar palaiko partnerystę bei ar sutinka, kad tos pačios lyties asmenų galėtų sudaryti santuoką, politikas kalbėjo, kad būtini tam tikri apribojimai.

„Čia klausimas daugiau yra semantinis, ar mes leidžiame atakuoti tam tikras sąvokas, jas išplečiant iki absurdų. Ar gali žmogus sudaryti santuoką su dviračiu, gyvūnu ir tapti šeima? Pasaulis judėjo ta kryptimi. Mes turime koncentruotis į sąvoką „namų ūkis“. Tai yra darinys, kuris turi bendrą ekonominį interesą. Tie namų ūkiai gali būti iš vieno žmogaus, kelių asmenų. Jeigu mes rezervuotume žodžius „santuoka“ ir „šeima“ viskam, kas kyla iš vyro ir moters, o visa kita vadintume partnerystėmis, kartu uždrausdami „santuokas“ su dviračiais ar gyvūnais, tais mes turėtume centristinį sprendimą“, – dėstė jis.

LRT žurnalistui replikavus, kad „žmogus nėra lygu dviračiui ar gyvūnui“ ir „dviejų vyrų ar moterų santykiai nėra lygūs dviračiui ar gyvūnui“, R. Kuodis laikėsi pozicijos, jog „pasaulis judėjo ta kryptimi“.

„Socialinės lytys atveria vartus į absurdiškus dalykus, tokius kaip socialinis amžius. Tarkim, aš jaučiuosi darželinuku ir einu į darželį būdamas 35-erių metų. Aš jaučiuosi mergaite ir einu boksuotis į moterų varžybas. Arba socialinės pareigos – aš dabar jaučiuosi šalies prezidentu ir savo įsakais valdysiu visus. Suprantate šių dalykų absurdiškumą?“ – klausė konservatorius.

Seimo nario teigimu, būtina atskirti santuoką tarp vyro ir moters bei partnerystę.

„Turime atrasti sveiko proto vidurį, kurį jau jums pasiūliau, – namų ūkio sąvokos, ir šeimos, santuokos – visko, kas kyla iš vyro ir moters, sąvokos rezervavimą, o visa kita vadinkime partnerystėmis ir tvarkykime civilinius ir necivilinius santykius tokiu būdu. Tai man atrodo kaip geresnis kompromisas negu leisti bet kokio tipo namų ūkiams, apimant ir negyvus daiktus, kurie prašytų socialinės paramos, įtvirtinimą. Pavyzdžiui, jūsų dviratis nedirba, bet jis gauna socialinę pašalpą, nes jūs jį esate vedęs. Mano siūlomas kompromisas jau dabar gali būti panaudotas vietoj agresyvaus buvusio bandymo devalvuoti šeimos ir santuokos institutą, išplečiant iki absurdo“, – LRT kalbėjo R. Kuodis.

Ši pozicija neliko nepastebėta buvusio parlamentaro, Laisvės partijos pirmininko Tomo Vytauto Raskevičiaus.

„Labai apmaudu, kad Seimo nariai ir partijos, prioritetizuojančios valstybės saugumą, nesiliauja žeminti dalies Lietuvos Respublikos piliečių“, – rašė T. V. Raskevičius įraše „Facebook“ platformoje, pasidalijęs grafiku, kuriame matyti, kokiose Europos šalyse tos pačios lyties poros laikomos šeima.

Po šiuo įrašu įsižiebė diskusija.

„Kalba buvo apie daiktus ir gyvūnus. O grafikas apie žmogus/žmogus. Laikykitės logikos“, – atsakė R. Kuodis komentarų sekcijoje.
 
„Klausimas buvo apie žmones. Kad jūs paklaustas apie žmones ir aktualią žmonėms problemą imate kalbėti apie dviračius ir gyvūnus, tai jau jūsų reikalas, labai nuviliantis reikalas“, – į R. Kuodžio pastabą sureagavo teisininkas Skirmantas Bikelis.
 
„Su labai didele pagarba jums: žurnalisto klausimas buvo apie santuoką tarp žmonių. Daiktus ir gyvūnus į diskusiją pagal neaiškią logiką įvedėt jūs “, – į R. Kuodį kreipėsi žurnalistė Aistė Simėnaitė.
Naujesnė Senesni