Įvairių žmonių įspūdžiai po sausio 13-osios minėjimo prie Seimo kelia pasišlykštėjimą, bet ne dėl to, kuo piktinasi tie žmonės. Būtent jie ir elgiasi dabar šlykščiai.
Povilas Šimonėlis
facebook.com/povilas.simonelis.3
„Visi tie buduliai negerbia mirusiųjų", „čia bedarbių ir alkoholikų protestas", geriausias tai senasis Landsbergis, kuris išvis pareiškė, kad čia „ne Lietuvos žmonės".
Aišku, kad tai, dėl ko būtent protestavo šeimų sąjūdis yra nesąmonė, bet tai nieko nekeičia. Kaip į viską reaguoja didelė dalis politikų ir visuomenininkų? Jie, juos ignoruoja, bando juos „pastatyti į vietą", jie juos nužmogina.
Galima sakyti, kad jie net skatina klasinę neapykantą. „Tu bedarbis, tai ir tylėk - žinok savo vietą. Tu buvai paraštėse, esi paraštėse ir būsi paraštėse. Tu balso neturi", – tokį įspūdį man paliko tie visi pasipiktinimai. Žinoma, niekas net nežino, kiek ten tų bedarbių, kiek ir kokių kitų socialinių grupių žmonių - nesvarbu, jie visi bus „bedarbiai-alkoholikai", o jie gi turi žinot savo vietą, taip?
Povilas Šimonėlis | Asmeninio archyvo nuotr. |
Galų gale, mažai kas iš besipiktinančių bando apmąstyt, kodėl apskritai kyla tokio tipo protestai ir auga antivakserių ir homofobų judėjimai, kodėl oficialios šventės daug kam nėra tokios šventos, kodėl oficialios vertybės daug ko nebeįtikina. Visas tas mūsų „elitas" gi ir yra pats dėl to kaltas - jie nustūmė tuos žmones į paraštes. Ir vargu ar prieš „bedarbius" nukreipta retorika traukia juos iš tų paraščių.
Pats jokiam tokiam ar panašiam proteste nedalyvavau niekad ir nesiruošiu dalyvauti, man jie visiškai neartimi, bet džiaugiuosi kad jis buvo. Jis padeda nuplėšinėti „elito" kaukes, daro skirtį tarp „mes" ir „jie" akivaizdesne. Žinoma, į klausimą, kas tie „mes" ir kas tie „jie" atsakoma klaidingai, bet pats klausimo kėlimas yra svarbus ir teisingas.
Rubrikoje „Pozicija" skelbiamos autorių įžvalgos ir nuomonės. Turite ką pasakyti? Rašykite e. p. redakcija@jarmo.net